کاربرد قرص اکسیژنتا یا قرص اکسیژنه در رنگ کردن مو

کاربرد قرص اکسیژنتا یا قرص اکسیژنه در رنگ کردن مو

سوال شده: دوستم رفته پودر دکلره خریده فروشنده چند تا قرص براش داده است و گفته این قرص را بریز تو مواد دکلره به موهات آسیب نمیزند.

کسی میدونه اون قرص ها چیه؟؟؟؟

پاسخ کاربران سایت: من از هشت سالگی زیر دست عمه ام که آرایشگری ماهر بودند کار کردم آن زمان از این قرص ها استفاده میکردند و میگفتند اگر اشتباه نکنم اکسیژنتا یعنی قرص اکسیژنه مقاومت مو را زیاد میکند و از آسیب زدن به مو تا حدودی، نه صد در صد جلوگیری میکند. ولی چندین سالی تو بازار نبود دوباره حدود دو سه ساله که برگشته.

 

قرص اکسیژنتا یا آب اکسیژنه چیست؟

درگذشته به جای اکسیدان از اب اکسیژنه یا قرص اکسیژنه برای فعال کردن رنگ مو استفاده میشدکه بهش اب بورمی هم گفتند البته اصطلاح عامیانه میان خانمها رایج بود کسانی که موهای روشن و مایل به بلوند داشتند شانه را اغشته به اب اکسیژنه میکردند و در مقابل افتاب موهایشان را شانه میکردند این کار باعث میشد موهاشون یه موج قشنگ و ملایم روشنتر از زمین بخود بگیره و دو سه درجه موشون روشن شود.

قرص اکسیژنه

قرص اکسیژنه هم داخل قوطی های رنگ موجود بود ده عدد قرص اکسیژنه که با اب ترکیب و حل میشد و رنگ به آن اضافه میشد حال اگر مو را تیره تر میخواستیم تعداد قرص کمتری استفاده میکردیم تا بعدا اکسیدان کرم در شمارهای مختلف به بازار امد که حاوی کرم و مواد نرم کننده هست تا موها را کمتر خشک کنند.

 

علت ضخیم شدن مو

مهمترین دلیل در ضخیم شدن مو در رنگ آمیزی وجود اب اکسیژنه هست که بخاطر تغییر pH در ساختمان مو باعث میشود کوتیکول های مو تحریک شده و باز شوند و مو ضخیم تر شود و همین مسئله باعث شده رنگ مو بتواند در ساختمان مو نفوذ کرده و با پیگمنت های مو ترکیب شده و عمل رنگ شیمیایی مو صورت پذیر شود.

 

بیرنگ کردن مو

موادی که در مو باعث بیرنگی مو میشود امونیاک هست که بیرنگ کننده مو هست.  در گذشته گلیسیریل ابلیمو و چند قطره امونیاک در داخل محلول گلیسیرین و ابلیمو میریختند وبه عنوان مرطوب کنند استفاده میکردنند . گلیسیرین حکم چربی ابلیمو حاوی ویتامین ث و خاصیت روشن کنندگی و بیرنگ کنندگی لک و هم چنین پوست را تازه و شاداب میکننه و امونیاک هم نقش بیرنگ کننده لک های پوستی رو هم داشت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسترسی سریع به محتوا