تکنیک استروبینگ و کانتورینگ صورت

تکنیک استروبینگ و کانتورینگ صورت معجزه ای در آرایشگری

اگر گونه های برجسته و فک زیبا و برجسته و بینی صافی ندارید میتوانید با کمک تکنیک های جدید گریم و میکاپ صورت به نام استروبینگ و كانتورينگ ، خدا حافظی کنید. دو تكنيكي که برای اصلاح نقص ها ، پر رنگ كردن نقاط قوت صورت و پرفکت کردن آرایش تان به کمک شما آمده است و برای انجامش نیاز به هزینه و صرف وقت زیادی نيست و با خيال راحت می توانید تو منزل خودت این کار را انجام بدهید.

تکنیک استروبینگ و کانتورینگ صورت

اگر به آرایشگری علاقه دارید و میخواهید متد های میکاپ و گریم مناسب چهره خودتان را آموزش ببینید و بر روی چهره تان پیاده کنید میتوانید در یک آموزشگاه آرایشگری زنانه ثبت نام کرده وتمام تکنیک های آرایشی را یاد بگیرید.

تکنیک استروبینگ یعنی چه ؟

استروبینگ که تکنیک هالیوودی هم گفته میشود یعنی استفاده از رنگ های روشن و استفاده از هایلایتر ها به منظور درخشان کردن و برجسته کردن زیاد نقاطی از چهره که برجسته هستند (در تصاویر زیر با فلش روی عکس ها نشان داده شده است) استفاده کنید.  این تکنیک را خودتان به راحتی میتوانید خودآرایی روزانه صورت تان استفاده کنید. . با این  تکنیک قسمت هایی از چهره که نور بر آنها میافتد را روشن و درخشنده میکنند.

گام اول ; انتخاب کرم پودر

گام اولی که باید برای انجام استروبینگ و کانتورینگ بردارید انتخاب بهترین و با کیفیت ترین متریال برای انجام این کار است  تا نتيجه‌ خوبی به دست بياريد. موادی که برای این کار لازم دارید کرم پودر همیشگی‌ تان است که همیشه از آن برای آرایش صورت تون استفاده میکنید. بله دقیق متوجه شدید همان مارک و مدل کرم پودی که سالهاست با توجه به رنگ و نوع پوست تان از آن استفاده میکنید.

گام دوم : آماده سازی صورت برای استروبینگ

آماده سازی صورت برای استروبینگ و کانتورینگ

قبل از آنکه شروع به کرم زدن صورت بکنید صورت تان را بشویید و چربی اضافه اش را با ژل ها یا شوینده های مخصوص و مناسب پوست تان  بگیرید. اگر پوست خشکی دارید روی آن مرطوب کننده مناسب بزنید بعد برای زدن کرم پودر اقدام کنید . کرم پودر را با براش یا پد مخصوص روی تمام صورت و مقداری از گردنتان بزنید و کامل روی صورت تان پخش کنید.بهتر است کرم پودری که استفاده میکنید سبک باشد . چون قرار است روی این کرم که به عنوان پایه کار محسوب میشود کلی ظریف کاری آرایشی انجام دهید.

پس بهتر است كه پوست‌تان بعد از انجام استروبينگ و كانتورينگ احساس سبکی کند تا گرفتگی و سنگینی.

گام سوم: شروع کار استروبینگ با هایلایت صورت

تکنیک استروبینگ چهره

زمانی که پوشش صورت تان کامل شد، کرم پودری که دو درجه از پایه کرم آرایشی تان روشن تر است را  با قلم به زیر چشم و کنارهای بینی، حد فاصل دو ابرو، وسط پيشاني، باریکه تیغه بینی، برآمدگی بالای لب و برآمدگی چانه بزنید. برای اینکه هایلایت بهتری روی صورت‌ تان داشته باشید باید حسابی به جزئیات دقت کنید. براي تكميل جزييات يه مقدار از همين كرم روشن را به گوشه ی خارجی و داخلی چشم‌تان و مقداری هم به استخوان زير ابرو بزنید تا چشماتان درشت تر به نظر بياد. برای این کار از سایه های چرب و براق هم میتوانید به مقدار کم استفاده کنید.

گام چهارم: برجسته کردن نقاط قوت صورت با کانتورینگ

زمانی که هایلایت کردن صورت تان با رعايت تمام جزئيات به پايان رسيد میتوانید با کرم پودری که یک مقدار تیره تر است کارتان رو تکمیل کنید. تیره کردن بعضی از قسمت های صورت را کانتورینگ میگویند. این پودر تيره مي تواند يا پنکیک تيره باشد، يا رژ گونه تان. يه مقدار از پودرتان را روی براش بزنيد و قسمت هایی که دوست دارید فرورفته تر باشد را رنگ بدید . البته حواستان باشد که شما نمیخواهید کارنتورینگ صورت کنید و این یک تم رنگی خیلی محو قرار است روی صورت تان ایجاد کند تا بقیه قسمت هایی که کار استروبینگ روشان انجام دادید برجسته تر و براق تر به نظر برسند .

برجسته نقاطی از چهره با استروبینگ
استروبینگ-کانتورینگ-بلوشینگ

نکته مهم : این کار را آهسته انجام دهید و خيلی به صورت‌ تان فشار نياريد چون با اين كار نه تنها نتیجه مطلوبی نمی گیرید تازه ممكن است همه اون ظرافت هايی كه برای تيره و روشن كردن صورت تان به كار بردید را از بین ببرید.

گام چهارم: برجسته کردن با استروبینگ

برجسته کردن با استروبینگ

حالا که مرحله سوم را تمام کردید و قطعا از نتیجه به دست امده خیلی شگفت زده خواهید شد و با ظرافت به اجزاي صورت تان تعادل بخشیدید بهتر است سراغ اصل مطلب برید؛ در واقع در این بخش میتوانید با یک کرم پودر روشن و براق آرایش تان را تکمیل کنید استروبینگ . یک براش متوسط و مخصوص برای این کار در نظر بگيريد. براش را به مقداري از پودر آغشته کنید و اون را به قسمت هایی بزنید که دوست دارید توی صورت تان برجسته تر باشد و خيلی به چشم بياد. همان قسمت هایی که اول كار با کرم روشن پوشاندید ؛ مانند چونه، روی بینی، استخوان بالای گونه، وسط پيشانی، تو رفتگی بالای لب و‌گوشه‌ داخلی چشم. زمانی که این نقاط را روشن می کنید، انگار كه به آنها جان دوباره ای میدهید تا بيشتر از قبل بدرخشند.

گام پنجم: استروبینگ و آرایش چشم

آرایش چشم با تکنیک استروبینگ

بعد از اينكه كارتون با پوست صورت‌ تان تمام شد، نوبت میرسد به اينكه با سايه زدن كمی چشم هاتون را جلا دهید. براي اين كار سايه‌ تيره را پشت چشم‌تان بكشيد، مقداري از پودر صدفی براق را كه توی قسمت گوشه خارجی چشم‌تان كشيديد را با قلم به سمت بيرونی هدايت كنيد تا چشم هایتان درشت تر و بی نقص تر از چيزی كه هست به نظر برسند.

استروبینگ زیر گردن و سینه

برجسته و درخشان کردن گونه ها در تکنیک استروبینگ

اين تكنيك فقط براي صورت كارايی ندارد، می توانید با سايه روشن زدن، دكلته و فرم سينه‌ خودتان را هم به طرز شگفت آوري تغيير دهید . يكي از زيبايي هايي زنان، برجسته بودن استخوان ترقوه شان هست  استخواني که مثل يه گردنبند زيبا پايين گردن است . هر قدر اين استخوان خوش فرم تر و برجسته تر باشه، زيباتر به نظر مي رسد، خصوصا وقتي پای پوشيدن لباس دكلته وسط باشد.

طریقه استروبینگ بدن

براي برجسته‌تر كردن اين قست كافي است بالا و پايين استخوان ترقوه تان را با كرم تيره بپوشانید و روی استخوان و با پودر روشن و براق، برجسته كنيد. اين كار رو براي قسمت پايين دكلته‌ تون هم تكرار كنيد. براي اين كار كافي است بالای هفت سينه‌ تون را تيره و قسمت پايينی اش را روشن كنيد. اين كار به برجسته و خوش فرم‌تر شدن سينه‌ ي شما كمك زيادي مي‌كند. اين ترفند را آرايشگران براي خانم هايي كه قرار است لباس دكلته بپوشند به كار مي برند تا جذابيت اونها رو صد چندان کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسترسی سریع به محتوا