ناخن کار حرفه ای را چگونه بشناسیم؟

ناخن کار حرفه ای را چگونه بشناسیم؟

ناخن کار چیست؟

ناخن کار یا مانیکوریست یا تکنسین ناخن فردی است که شغلش حالت دادن و فرم دادن به ناخن های فرد است . این امر با استفاده از ترکیبی از تزئین ناخن با لاک رنگی، مواد کاشت ناخن، سنگ های تزئینی یا دیگر زرق و برق ها به دست می آید. خدمات اصلی شامل مانیکور و پدیکور، همچنین تمیز کردن و سوهان زدن ناخن ها و استفاده از روکش یا اکستنشن (ناخن مصنوعی) است.

ناخن کار یا مانیکوریست یا تکنسین ناخن

ناخن کار مراحل انجام خدمات ناخن را به صورت حرفه ای آموزش دیده و نکات ایمنی و بهداشتی این حرفه را برای امنیت خود و مشتری یاد گرفته است و اماده است که با انجام کاشت ناخن مصنوعی روی ناخن های مشتری، خدمات ناخن را انجام دهد.

لوازم مورد نیاز ناخن کار چیست؟

یک ناخن کار بدون داشتن لوازم مخصوص مورد نیاز خود نمیتواند کاشت ناخن انجام دهد. برای انجام یک کاشت ناخن مبتدی شما باید  امکانات و لوازم و مواد کاشت ناخن کاملی را داشته فراهم کنید. این لوازم را میتوانید هم به صورت دست دوم و هم نو خریداری نمایید. در خرید مواد کاشت ناخن باید دقت کنید تا تاریخ مصرف مواد تمام نشده باشند. یا اینکه سعی کنید مواد را به صورت تازه خریداری کنید . سعی کنید مواد با کیفیت خریداری کنید تا کارتان بدون ایراد باشد و مشتری از شما راضی باشد.

لیست لوازم و مواد یک ناخن کار :

لوازم مورد نیاز ناخن کار و کاشت ناخن
لوازم یک ناخن کار مبتدی و تازه آموزش دیده

میز، صندلی ، دستگاه uv یو وی، چراغ LED ، سوهان برقی ویژه با سر سوهان های کاشت ، سوهان دستی ، قلم کاشت، تیپ ،کاتر ، فرمر ، عقب زن و نیپر فلزی ، پودر هلویی ، پینک، کلیر ، گچی، مواد (اسپایدر ژل، لمینت، تاپ شاین ، بیلدر زل ، بلومینگ ژل ،  بیس ژل، پرایمر)، پودر کاشت ناخن، نوار دیزاین، پنکه خشک کن ناخن، انبر گوشه گیر ، پمپ لیکوئید ، عقب زن ، ضد قارچ، ست قلم ناخن، استون و …

ناخن کار حرفه ای کیه؟

ناخن کار حرفه ای در تهران

ناخن کار حرفه ای کسی است که; کاشت هاش هوا نگیرد ، کنده نشود، دیزاین مناسب و خوبی داشته باشد، از مواد کاشت ناخن اورجینال و لاک ناخن اورجینال و برند استفاده کند، زود نشکند، ناخن کار حرفه ای کسی است که مدت زمان کاشت ناخن بین یک ساعت و نیم حداکثر دو ساعت طول بکشد. نمونه کار زیادی از کار های خودش داشته باشد. مشاهده شده اکثرا سالن های معتبر ناخن کارهای خوبی دارند ، سابقه کار زیادی داشته داشته باشد.

عوارض شغل ناخن کاری چیه؟

شغل ناخن کاری هم مثل دیگر شغل ها دارای عوارض است. کمتر شغلی نیست که عوارض نداشته باشد. کاشت ناخن دارای عوارضی مانند:

سر درد،  حساسیت چشم، مشکلات تنفسی، آسم، گلو درد، کمر درد، ضعیفی چشم و … بهتر است روزانه بیشتر از دو تا کاشت ناخن انجام ندهید. برای کاشت اکریلیک احتیاج به اشعه یووی است که گازی حاصل از خشک شدن مواد اکریلیک با این اشعه خطرناک است در این مورد باید کاشت ناخن در مکانی دارای تهویه مطبوع انجام شود.

ناخن کار تازه کار

ناخن کار تازه کار با ناخن کار حرفه ای کلی تفاوت دارد و شما باید بتوانید این دو تا را به راحتی تشخیص دهید. اگر به ناخن کاری شک دارید میتونید چند دقیقه باهاش صحبت کنید و سوال پیچ کنید و از حرف زدنش متوجه خواهید شد که چقدر حرفه ای است. در باره هوا گرفتن و کنده شدن کاشتی که انجام میدهد تضمین بگیرید . کاشت ناخنی که هوا بگیرید بعد از چند روز قارچ میزند و درمان قارچ براتون مشکل میشود و زمان میبرد و اذیت میشوید. مدت زمان کاشت ناخن تمام ناخن ها توسط یک ناخن کار مبتدی و تازه کار بیشتر از دو ساعت زمان میبرد شاید چهار سم زمان ببرد.

ناخن کاری یا کاشت ناخن چقدر هزینه دارد؟

ناخن کاری یا کاشت ناخن چقدر هزینه دارد؟

کاشت ناخن انواع مختلفی دارد و هزینه متفاوتی هم دارد طبق متدی که برای شما کاشت انجام میدهند . کاشت ناخن نسبت به سابقه ناخن کار هم هزینه متفاوتی دارد. شما اگر نزد یک ناخن کار حرفه ای یا متخصص کاشت انجام دهید دیگر نگران هوا گرفتن و شکستگی کاشت ناخن نخواهید بود. با اینکه یه مقدار هزینه زیادتری داشته باشد .

روز جهانی ناخن کار

ناخن کاران هم مثل شغل های دیگر یک روز خاصی را برای خود اختصاص داده اند روز May 30th (30 می) یا ۹ خرداد هر سال روز جهانی صنعت ناخن است .

ویژگی یک ناخن کار خوب

ویژگی یک ناخن کار خوب

یک ناخن کار خوب باید برای صحبت با مشتریان وقت بگذارد به پیامهای آنها جواب دهد . مشتریانی که مراجعه می‌کنند معمولاً از شما در مورد  کاشت ناخن پودری، کاشت ناخن ژله‌ای، کاور ناخن یا خدمات مانیکور/ پدیکور کمک می‌گیرند و ناخن کار موظف است راهنمایی شان کند و جواب سوالاتشان را بدهد این یک نوع مشتری مداری است .ناخن کار خوب هر خدماتی که ارائه میدهد باید نسبت به هزینه ای که نسبت به آن کار میگیرد اطمینان داشته باشد که کار با کیفیت انجام داده است. در کار خود صادق باشد و نسبت به مشکلات سلامت و کیفیت ناخن های آنها و پوست  ، آنها را راهنمایی کند. هنگامی که در مورد مشکل ناخن های آنها مشاوره و اطلاعات می دهید، از شما انتظار دارد که راه حلی برای این مشکل داشته باشید.

ناخن کار باید با تمیز کردن و ضدعفونی کردن ابزارهای خود به مشتری از بابت سلامت و بهداشت اطمینان دهد.

مدت زمان آموزش ناخن کار

مدت زمان لازم برای آموزش ناخن کار

مدت زمان آموزش و یادگیری یک ناخن کار در کشور های پیشرفته مانند انگلیس و آلمان و … حداقل یک سال طول میکشد ولی در ایران ناخن کاران مدت آموزش کاشت ناخن را به ۵ الی ۱۵ روز بسنده کرده اند. ضمنا در کشور های آمریکایی و اروپایی از کاشت ژل به دلیل بی بو بودن استفاده میکنند ولی در کشور ما اکثرا از کاشت پودری استفاده میکنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسترسی سریع به محتوا