هزینه دیپلم آرایشگری فنی حرفه ای

هزینه دیپلم آرایشگری فنی حرفه ای

دیپلم آرایشگری زنانه کار و دانش مدرکی است که به افرادی که مدرک دیپلم دبیرستان را دارند و میخواهند دیپلم فنی حرفه ای آرایشگری یا دیپلم مراقبت و زیبایی را بگیرند پس از گذراندن دوره های لازم آرایشگری که از طرف سازمان فنی حرفه ای در آموزشگاه های آرایشگری زنانه آزاد با پرداخت هزینه برگزار میشود  اعطا میگردد.

مدارک لازم برای ثبت نام دیپلم آرایشگری

مدارک زیر برای دریافت دیپلم آرایشگری در تهران باید به یک آموزشگاه آرایشگری معتبر سازمان فنی حرفه ای در تهران ارائه شود .

۱ـ شش قطعه برای الصاق در کارت مخصوص هنرجو
۲ـ مدرک دیپلم هنرجو
۳ـ پر کردن فرم های مربوط به اداره
۴ـ پرکردن فرم های مربوط به آموزشگاه
۵ـ دو عدد فتوکپی از شناسنامه هنرجو
۶ـ پوشه
۷ـ تهیه بعضی از لوازم آرایش و پیرایش ( مخصوص خود هنرجو )

هزینه دیپلم آرایشگری فنی حرفه ای چقدر است؟

مهمترین سوالات و اولین سوالی که یک کارآموز آرایشگری از آموزشگاه های آرایشگری فنی حرفه ای دارد همین سوال است. اکثر آموزشگاه ها دیپلم آرایشگری میدهند ولی هزینه هاشون متفاوت است . حتما میپرسید چرا متفاوته؟ مگر شهریه ثابتی ندارند؟

هزینه دیپلم آرایشگری فنی حرفه ای
هزینه دیپلم آرایشگری فنی حرفه ای

بله شهریه همه آموزشگاه ها یک مبلغ ثابت در هر سال تعیین میشود ولی به دلیل رقابت آموزشگاه های آرایشگری در جذب هنرجو باعث شده است این شهریه ها متفاوت باشد. بعضی ها هزینه هم کمتر میگیرند و کیفیت اموزش را پایین میارند ولی در هر حال دیپلم برای شما میدهد. بعضی ها شهریه ها را باز پایین یگیرند ولی کیفیت آموزش شون هم خوب است. بعضی ها هم شهریه های مصوب را میگیرند . بعضی افراد هم آموزش ها را مبتدی و پیشرفته تقسیم میکنند برای هر کدامشان شهریه ای تعیین میکنند ولی در همان مبتدی هم طوری اموزش میدهند که شما دیپلم را بگیرید .

دیپلم آرایشگری شامل چه رشته هایی است؟

برای گرفتن دیپلم ارایشگری شما باید در آموزشگاه آرایشگری ثبت نام کرده و ۵ تا رشته آرایشگری را آموزش دیده و مدرک آنها را دریافت کنید. این ۵ تا حرفه ارایشگری شامل حرفه های پیرایش ابرو و صورت، کوتاهی مو، شینیون مو، گریم و میکاپ صورت زنانه، آرایش ناخن است.

تعداد واحد های لازم برای دیپلم آرایشگری

اخذ دیپلم رسمی با گذراندن ۵/۲۶ واحد درسی و دیگر حرفه های آرایشگری زیر که عبارتند از:
-پیرایشگر ابرو و صورت زنانه ۵/۲ واحد
-پیرایشگر موی زنانه ۵ واحد
-آرایشگر موی زنانه ۹ واحد
-متعادل ساز چهره (گریم) ۷ واحد
-آرایشگر ناخن ۲ واحد

هزینه دیپلم آرایشگری چقدر است؟

این سوال جزء مهمترین سوالاتی است که تمامی هنرجویان پیش از ثبت نام در کلاس های آرایشگری از آموزشگاه های آرایشگری سوال میکنند. تعرفه سازمان فنی حرفه ای برای هزینه و قیمت دیپلم آرایشگری زنانه هر سال تغییر می کند و برای آگاهی از هزینه دقیق آن میتوانید با شماره  آموزشگاه های معرفی شده در بالای سایت تماس بگیرید . همچنین برای گرفتن دیپلم آرایشگری در رشته های مختلف آرایشگری شما باید واحد معرفی شدهع در بالا را پاس کرده باشید .

با دیپلم آرایشگری چیکار میشه کرد؟

دیپلم آرایشگری یک مدرک معتبر است که توسط سازمان فنی حرفه ای صادر میشود این مدرک مزایایی دارد که در زیر به آنها اشاره شده است.

۱-جذب بهتر و سریع‌تر کارآموز در بازار کار داخل و خارج

۲-جایگزین مدارک دانشگاهی به عنوان مدرک معادل

۳- پیش نیاز دریافت کارت مربی‌گری

۴-امکان ادامه تحصیل در مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌ها

۵-جهت استفاده از تسهیلات وام خود اشتغالی و مشاغل خانگی

۶-استفاده از گواهینامه فنی‌حرفه‌ای آرایشگری به جهت مهاجرت و اعزام نیرو به خارج از کشور

هزینه دیپلم آرایشگری فنی حرفه ای

یک دیدگاه در “هزینه دیپلم آرایشگری فنی حرفه ای”

  1. سلام.
    من تازه دیپلم آرایشگری رو از آموزشگاه سیمای ماندگار گرفتم ولی کارم رضایت بخش است چون به کارم علاقه دارم و دنبال یادگیریهای بیشتر هستم .در حال حاضر نمیتونم برای خودم کار کنم و تو یه ارایشگاهی تو شهرستان به صورت پنجاه پنجاه بعضی اوقات کار میکنم فقط هزینه ای که میگیرم کمتر از خود صاحب سالنه میخوام که ترسم تو کار بریزه،خواستم ببینم کارم درسته و چطوری میتونم مشتری جذب کنم منطقه ای که هستم در حد خیلی خیلی بالا توقع ندارن ولی با این حال سعی میکنم اطلاعات و کارم رو از خود صاحب سالن بالاتر ببرم. ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسترسی سریع به محتوا