مدرک بین المللی آرایشگری برای مهاجرت

مدرک بین المللی آرایشگری برای مهاجرت

در بسیاری از کشورها، حرفه آرایشگری یک شغل پرطرفدار با درآمدزایی قابل توجه است. برای مهاجرت به کشورهایی که این حرفه در آن‌ها محبوب است، مدرک بین المللی آرایشگری می‌تواند مزیتی مهم در امر مهاجرت باشد. یکی از ویژگی‌های این مدرک فنی حرفه ای بین المللی، این است که از طرف چند سازمان علمی جهانی مورد تایید است. متقاضیان می‌توانند جهت قوی کردن رزومه کاری خود در مسیر مهاجرت برای اقدام به تقاضای شغلی در کشورهای مختلف، گواهینامه مهارت بین المللی و یا مدرک بین المللی معتبر با قابلیت استعلام دریافت کنند.

 

مدرک بین المللی آرایشگری چیست؟

مدرک بین المللی آرایشگری، یک مدرک رسمی است که توسط مراکز آموزشی معتبر در حوزه آرایشگری به کارآموزان اهدا می‌شود. این مدرک برای افرادی که قصد دارند به عنوان آرایشگر در کشورهای دیگر کار کنند، بسیار مفید است. با این مدرک، می‌توانید به صورت رسمی از دانش و تجربه خود در حوزه آرایشگری در کشورهای دیگر برخوردار شوید.

چگونه مدارک بین‌المللی می‌توانند در فرایند مهاجرت به کشورهای دیگر مفید باشند؟

یکی از نقش‌های مهم مدارک بین‌المللی در فرایند مهاجرت، تأیید تخصص و مهارت فرد متقاضی است. در صورتی که فرد دارای مدارک بین‌المللی آموزشی در زمینه مورد نظر باشد، به عنوان یک نیروی ماهر و متخصص شناخته می‌شود و می‌تواند در جستجوی شغل موفق‌تر و راحت‌تر عمل کند. بنابراین، داشتن مدارک آموزشی و فنی حرفه‌ای بین‌المللی برای مهاجرت، می‌تواند نقش تسهیل‌کننده‌ای در این فرایند ایفا کند.

مدرک بین المللی ترجمه شده

یکی از مزایای برجسته مدرک فنی و حرفه‌ای صادر شده توسط سازمان‌های بین‌المللی، اعتبار بالای آن‌ها در سطح جهانی است. به علت عضویت ایران در سازمان بین‌المللی کار (ILO)، مدارک صادر شده توسط این سازمان در دادگستری قابل تایید و ترجمه هستند و همچنین در کشورهای عضو سازمان بین‌المللی کار قابل قبول و استفاده هستند. در این لینک ILO، لیست کشورهای عضو سازمان بین‌المللی کار را مشاهده می‌کنید.

کسب مدرک بین المللی آرایشگری

برای کسب این مدرک بین المللی ، باید به یک آموزشگاه آرایشگری معتبر مراجعه کنید و دوره‌های آموزشی مربوط به این حوزه را با موفقیت به پایان برسانید. در برخی کشورها، مانند کانادا، برای کسب مجوز آرایشگری، باید به یک مدرسه معتبر رفته و دوره‌های آموزشی مربوطه را با موفقیت به پایان برسانید.

 

بررسی قوانین کشور مقصد قبل از مهاجرت

همچنین، برای مهاجرت به یک کشور خاص، باید به شرایط و مقررات این کشور درباره احراز صلاحیت برای انجام حرفه آرایشگری در آن کشور دقت کنید. بعضی از کشورها، برای احراز صلاحیت به علاوه مدرک بین المللی آرایشگری، نیاز به آزمون کاردانی یا مهارت‌آموزی دارند. بنابراین، برای مهاجرت به کشورهای دیگر به عنوان آرایشگر، باید به دقت شرایط مورد نیاز را بررسی کنید و مدارک و مهارت‌های لازم را به دست آورید.

چه کشورهایی مدرک بین المللی آرایشگری را تایید می‌کنند؟

بسیاری از کشورها، مدرک بین المللی آرایشگری را تایید می‌کنند. این کشورها شامل کشورهای زیر می‌شوند:

اعتبار مدرک آرایشگری در ایالات متحده آمریکا:

در ایالات متحده آمریکا، مدارک آموزشی از مراکز آموزشی معتبر آرایشگری تایید می‌شوند. همچنین، برخی ایالات مانند کالیفرنیا، معیارهای خاصی برای احراز صلاحیت آرایشگران دارند.

اعتبار مدرک آرایشگری در کانادا:

در کانادا، برای احراز صلاحیت به عنوان آرایشگر، باید به یک مدرسه معتبر آرایشگری رفته و دوره‌های آموزشی مربوطه را با موفقیت به پایان برسانید. همچنین، برای کسب مجوز آرایشگری در کانادا، باید آزمون کاردانی را با موفقیت گذرانده و مدارک آموزشی معتبر دیگری را هم ارائه دهید.

اعتبار مدرک آرایشگری در اروپا:

در اروپا، برخی از کشورها مانند فرانسه، آلمان و اسپانیا، مدارک آموزشی آرایشگری را تایید می‌کنند. همچنین، در برخی از کشورها مانند انگلستان، برای احراز صلاحیت به عنوان آرایشگر، باید آزمون‌های مخصوصی را با موفقیت گذرانده و مدارک آموزشی معتبری را ارائه دهید.

اعتبار مدرک آرایشگری در استرالیا و نیوزیلند:

در استرالیا و نیوزیلند، مدارک آموزشی آرایشگری تایید می‌شوند. برای احراز صلاحیت به عنوان آرایشگر در این کشورها، باید به یک مدرسه معتبر آرایشگری رفته و دوره‌های آموزشی مربوطه را با موفقیت به پایان برسانید.

لطفا توجه داشته باشید که این فهرست تنها چند نمونه از کشورهایی است که مدرک بین المللی آرایشگری را تایید می‌کنند و هر کشور شرایط خاص خود را برای احراز صلاحیت آرایشگران دارد. بنابراین، قبل از تصمیم گیری درباره مهاجرت به عنوان آرایشگر، بهتر است شرایط و مقررات مربوط به کشور مورد نظر را به دقت بررسی کنید.

آیا برای دریافت مدرک بین المللی آرایشگری نیاز به تجربه دارم؟

بستگی به دوره آموزشی و آموزشگاهی که مدرک بین المللی آرایشگری را ارائه می‌دهد دارد. برخی از دوره‌های آموزشی برای کسب این مدرک نیاز به تجربه کاری دارند، در حالی که برخی دیگر نیاز به سابقه کار ندارند و برای افرادی که تازه وارد این حرفه شده اند نیز مناسب هستند.

بعضی از دوره‌های آموزشی مربوط به مدرک بین المللی آرایشگری شامل آموزش تئوری و آموزش عملی هستند و نیازی به تجربه کاری قبلی ندارند. با این حال، برخی دوره‌های آموزشی مربوط به نیاز به تجربه کاری دارند تا کارآموز بتوانند مهارت‌های آرایشگری خود را بهبود بخشد و برای فعالیت در این شغل آماده شود.

هزینه های مدرک آرایشگری زنانه

هزینه دوره‌های آموزشی مربوط به مدرک بین المللی آرایشگری در ایران بستگی به محل برگزاری دوره و  آموزشگاهی که این دوره را برگزار می‌کند دارد. همچنین، هزینه‌ها ممکن است بستگی به سطح دوره و مدت زمان آن داشته باشد.

بعضی از آموزشگاه‌های آرایشگری در ایران دوره‌های آموزشی مربوط به مدرک بین المللی آرایشگری را برگزار می‌کنند که هزینه آن‌ها ممکن است از چندین میلیون تومان تا چند ده میلیون تومان برای هر دوره باشد. هزینه‌ها ممکن است شامل هزینه ثبت‌نام، هزینه آموزش، هزینه کتاب‌ها و مواد آموزشی و هزینه آزمون‌ها باشد.

همچنین، برای کسب اطلاعات بیشتر درباره هزینه دوره‌های آموزشی مربوط به مدرک بین المللی آرایشگری در ایران، می‌توانید با آموزشگاه‌های معتبر معرفی شده ⇑⇑⇑ در این زمینه تماس بگیرید و اطلاعات دقیق تری را دریافت کنید.

آیا مدرک آرایشگری ایران در کانادا معتبر است؟

بله. شما با داشتن مدرک فنی حرفه ای میتوانید در کانادا از ان استفاده کنید.

مراحل گرفتن لایسنس آرایشگری کانادا

۱- با داشتن مدرک ارایشگری و سابقه کار از ایران:

مدارک فنی حرفه ای ارایشگری ایران و نامه ی سابقه کار ایران (با سربرگ و مهر و امضا کارفرما ) که باید در کانادا ترجمه شود یا اگر در کانادا مشغول به کار هستید نامه از کارفرما در کانادا را به Ontario cologne of trade (در گوگل سرچ کنید تمام مشخصات و وبسایت ان را پیدا میکنید و میتوانید برای اطلاعات بیشتر ایمیل بزنید یا تلفن کنید) فرستاده و مبلغ پول تعیین شده پرداخت شود تا توسط ان ها بررسی شده و درصورت تایید وقت امتحان داده میشود تا با مطالعه ی کتاب milady ( در گوگل سرچ کنید میتوانید انلاین بخرید یا از دوستانی که قبلا امتحان دادند بگیرید یا بعضی کتابخانه ها دارند ) امتحان داده که ۱۲۰ سوال به صورت تستی هست و اخیرا امتحان عملی هم اضافه شده و ان شاءالله پس از قبول شدن لایسنس برای شما فرستاده میشود

۲-بدون داشتن مدرک ارایشگری از ایران:

میتونید در مدرسه های ارایشگری مثل Yorkdale Adult Learning center که هزینه ی کمتری نسبت به مراکز خصوصی داره ثبت نام کنید که البته باید انگلیسی در یه حد خاصی که میخوان بلد باشین یا قبل از کلاس های ارایشگری کلاس های زبان انگلیسی رو همونجا بگذرونید
یا در مدرسه های خصوصی مثل fiorio یا کالج George Brown و یا اکادمی های مختلفی که هست دوره ببینید که حدودا ۱۰ ماه هست و بعد از پایان دوره دیپلم ارایشگری میگیرید که البته در حد لایسنس آرایشگری نیست و برای لایسنس باید ۱۵۰۰ ساعت دوره ی کاراموزی بگذرونین و بعد بتونید امتحان لایسنس بدید که باز با مدارک تون باید به Ontario college of trade مراجعه کنید.

یک دیدگاه در “مدرک بین المللی آرایشگری برای مهاجرت”

  1. سلام و روز بخیر
    من در لندن آکادمی دارم و مدارک ارسال دیپلم اینترنشال در تمامی کشورها از انگلستان تایید شده صادر می‌کنم
    میخواستم بدونم اگه نیاز به مدارک ABT و NVQ
    از وزارت کشور انگلیس هستید
    تماس بگیرید هم در ضمینه اموزشهای کوتاه مدت ۲روزه در ارایشی و مو
    ممنون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسترسی سریع به محتوا