طریقه استفاده از محصولات مراقبت و پاکسازی از پوست

آیا می دانید چه مقدار از هر محصول مراقبت از پوست را باید استفاده کنید؟ از پاک‌کننده‌ها و سرم‌ها گرفته تا ضد آفتاب و کرم های صورت، ما اینجا هستم و شما را راهنمایی میکنیم تا از محصولات مراقبت از پوست خود ،بیشترین بهره را ببرید و قطره‌ای را هم هدر ندهید!

چرا باید محصولات خود را از نازک ترین تا ضخیم ترین استفاده کنید؟

حتما شما هم تعجب میکنید که منظور از نازک ترین به ضخیم ترین چیست؟ منظور از نازک ترین یعنی لایه نازک ازکرم یا پماد روی صورت، منظور از ضخیم ترین یعنی لایه ضخیم از کرم یا پماد روی صورت; قبل از پرداختن به جزئیات در مورد مقدار محصول، به یاد داشته باشید که همیشه باید محصولات مراقبت از پوست خود را بر اساس بافت پوست استفاده کنید – یعنی به ترتیب از نازک ترین تا ضخیم ترین. این عمل به مواد فعال موجود در محصولات مراقبت پوست، اجازه می دهد تا بدون نیاز به دور زدن هیچ گونه مانعی، تا حد امکان و به طور موثر در پوست شما نفوذ کنند. اگر ابتدا از محصولات سنگین و انسدادی را روی پوست استفاده کنید، در حال ایجاد سدی برای عدم نفوذ محصولات بعدی در لایه های پوست هستید. این مفهوم بر اساس ترکیب مولکولی یک محصول است محصولات نازک تر، به طور کلی، وزن مولکولی کمتری نسبت به محصولات ضخیم تر دارند.

چه مقدار از هر نوع محصول مراقبت از پوست استفاده شود؟

به یاد داشته باشید از محصولات بر اساس توصیه ها شده ها استفاده کنید و هر پیشنهادی را برای استفاده از محصولات قبول نکنید . قوام هر محصول متفاوت است و پوست صورت ها مختلف هستند.چه مقدار از پاک کننده ژل استفاده کنید

ژل پاک کننده آرایش پوست

ژل پاک کننده آرایش پوست

وقتی صحبت از پاک کننده می شود، قوام محصول مهم است. توصیه می کنیم که اکثر خانم صبح ها از یک ژل پاک کننده به اندازه یک سکه روی پوست دست خود گذاشته و سپس بر روی دست و صورت خود بمالید . یا اینکه اگر وقت دارید می توانید با یک دوش حمام گردن و صورت و دست هایتان را پاک کنید.

 

لوسیون پاک کننده در شب

برای پاک کردن آرایش هاتون در شب، از لوسیون پاک کننده به مقدار و اندازه یک سکه معمولی بر روی دست خود پهن کنید و استفاده کنید .

دو دلیل وجود دارد که شما باید بیشتر از این نوع پاک کننده لوسیونی استفاده کنید:

۱) این لوسیون باید روی پوست خشک به جای پوست مرطوب استفاده شود.

۲) لوسیون پاک کننده ای است که ضدآفتابی را که در طول روز استفاده کرده اید و آرایش و چربی پوست شما را پاک میکند.

لوسیون پاک کننده پوست

طریقه استفاده از پاک کننده های لوسیونی

لوسیون پاک کننده را بر روی پوست خشک بمالید و ۳۰ ثانیه به قصد پاک کردن ماساژ دهید تا ضدآفتاب و کرم های آرایشی و چربی ها را به هم ریخته و پاک شوند. سپس دست تان را با آب خیس کرده و قبل از شسشو ۳۰ ثانیه دوباره همون قسمت های پوست تان را که قبلا با لوسیون ماساژ داده و پاک کرده اید به قصد پاک کردن، ماساژ دهید.اگر آرایش تان غلیظ بوده است در آخر از یک پارچه نرم شسته شده برای پاک کردن، لوسیون استفاده کنید. اطمینان حاصل کنید که آرایش تان به طور کامل پاک شده است .

چقدر تونر صورت باید استفاده کنید؟

من به دلایل زیادی به تونرهای بدون الکل اعتقاد دارم: این تونرها راهی عالی برای آبرسانی به پوست شما هستند این تونرها از کلر و سایر مواد معدنی خشک کننده که در آب لوله کشی است حذف شده اند و می توانند به تعادل pH پوست شما کمک کنند. یک پارچه تونینگ را با تونر آغشته کنید و پس از پاکسازی پوست به آرامی صورت خود را از آرایش پاک کنید. اگر پارچه تونینگ ندارید، می توانید مقداری از تونر را کف دست خود بریزید و به آرامی تونر را بر روی پوست خود فشار دهید.

تونر برای پاکسازی پوست صورت

مهم نیست که تونر را با چه روشی روی پوست استفاده می کنید، پس از آن، زمانی که پوست شما هنوز مرطوب است، سریع سرم خود را بمالید. این عمل به سرم اجازه می دهد تا سرم راحت تر در سراسر پوست پخش شود.

تصور میشود  که نفوذپذیری پوست مرطوب، ۱۰ برابر بیشتر از پوست خشک است; بنابراین سرم در عمق بیشتری از پوست، نفوذ کند.

میزان مصرف سرم پوست چقدر است؟

سرم پوست برای تامین نیازهای پوست

اگر به دنبال لایه برداری، آبرسانی، روشن کردن یا سفت کردن پوست خود هستید، استفاده از سرم یکی از موثرترین راه ها برای رفع نیازهای خاص پوست شما است. توصیه می شود به اندازه یک سکه از سرم را روی پوست صورت تان که هنوز مقداری از رطوبت تونر روی پوست باقی مانده است بمالید.

جلوگیری از هدر رفتن محصولات مراقبت پوست

مقداری سرم پوست را در پشت دست خود بریزید، سپس با انگشتان خود آن را روی صورت خود بمالید. از مالیدن تمام محصول به کف دست خودداری می کنید. در آخر ، برای استفاده حداکثری از سرم ، به جای مالیدن لایه ای سرم روی پوست، سرم را به صورت چرخشی روی پوست بمالید تا نهایت استفاده را از سرم ببرید و کاملا جذب پوست شود.

چه مقدار از کرم دور چشم را استفاده کنید؟

بزرگترین اشتباهی که مردم هنگام استفاده از کرم دور چشم مرتکب می شوند، استفاده بیش از حد از آن است. مقدار لازم برای استفاده کرم دور چشم، به اندازه یک نخود است. در واقع اگر بیشتر از این استفاده کنید احتمال نفوذ آن به داخل چشم  و ایجاد عوارضی مانند پف کردن چشم شما بیشتر میشود. مقدار استفاده بیش از حد در هر دفعه، منجر به ایجاد عوارض بوجودآمدن کیسه های زیر چشم میشود.

کرم دور چشم برای مراقبت از پوست

مقدار کرم مرطوب کننده چقدر باید باشد؟

هدف از هر مرطوب کننده این است که یک لایه نازک و یکنواخت در کل صورت شما ایجاد کند. لزومی ندارد که شما صورت خود را با لایه ضخیم از مرطوب کننده بپوشانید که بعدا همانند لایه ای روی پوست باقی بماند. مرطوب کننده اضافی جذب نمی شود، بنابراین این، این کار فقط هدر دادن مرطوب کننده شما است. هنگام استفاده از کرم مرطوب کننده، تقریباً به اندازه یک سکه استفاده کنید. از آنجایی که کرم ها قوام ضخیم تری دارند، پخش کردن آنها به آسانی و راحتی نیست.

طریقه استفاده از کرم مرطوب کننده پوست

مقدار استفاده لوسیون بدون چربی روی پوست صورت

طریقه استفاده از لوسیون بدون روغن پوست

لوسیون های صورت معمولاً فاقد چربی هستند و همانطور که می دانید ، قوام بیشتری نسبت به کرم های صورت دارند. این بدان معناست که شما قابلیت پخش آسان‌تری بر روی پوست صورت خود دارید و در نتیجه نیازی به استفاده زیاد نیست. مقداری از لوسیون به اندازه یک سکه برای صورت شما کافی است! لوسیون را بر روی پوست گردن تان نمالید. استفاده از مرطوب کننده روی گردن قطعا اشتباه رایجی است که مردم مرتکب می شوند.

 

مقدار استفاده ضد آفتاب بر روی صورت و گردن

مقدار استفاده کرم ضد آفتاب پوست

اگر به دنبال راه های مراقبت از پوست هستید و می خواهید به درستی در برنامه روزانه خود قرار داده و انجام دهید، آن استفاده از ضد آفتاب است. مقدار استفاده شده ضد آفتاب برای صورت، دوباره به اندازه یک سکه است. از مقدار ضد آفتاب باقیمانده بر روی دست های خود نمیتوانید برای گردن تان هم استفاده کنید . برای استفاده در گردن و سینه ، مقدار ضد افتاب جداگانه ای لازم دارید. همچنین گوش هایتان را بای با ضد آفتاب بپوشانید.

 

تست ضدآفتاب از لحاظ ماندگاری بر روی پوست

برای اینکه مطمئن شوید ضدآفتاب تان به طور موثری به پوست تان می‌چسبد، بهتر است آن را روی پوست خشک شده تان بمالید. یعنی اینکه حداقل ۶۰ ثانیه صبر کنید تا سرم یا مرطوب کننده ای که شما قبل از استفاده از کرم ضد آفتاب استفاده کرده اید خشک شود. همچنین باید ضد افتاب آخرین محصول مراقبت از پوست شما باشد که قبل از رفتن به بیرون، در روز استفاده می کنید.

چه مقدار از روغن صورت استفاده کنید؟

طریقه استفاده از روغن صورت

روغن های صورت باید در طول شبانه روز ، و همیشه به عنوان آخرین مرحله استفاده شوند. مفهوم استفاده از نازک ترین تا ضخیم ترین محصولات که در بالا توضیح دادیم به خاطر دارید؟ روغن‌ها بزرگ‌ترین اندازه مولکولی را در بین هر نوع محصولی دارند، بنابراین هر چیزی که روی آن‌ها بمالید به سختی به پوست شما نفوذ می‌کند. حدود سه قطره از روغن صورت را روی مرطوب کننده خود بمالید تا پوست صورت خشک شده و پوسته پوسته شده را التیام بخشد.

مقدار مصرف اسکراب صورت چقدر است؟

این محصول ممکن است در سال های گذشته تاثیر خوبی نداشته است و تبلیغات بدی از این محصول شده است، ولی متخصصان همچنان طرفدار یک اسکراب ملایم صورت هستند و معتقدند که اکثرا، انواع پوست ها می توانند برای استفاده از آن بهره ببرند. یک یا دو بار در هفته، به مقدار پهنای یک سکه ،روی پوست مرطوب بمالید و به آرامی روی صورت خود حداقل ۳۰ ثانیه ماساژ دهید. نکته کلیدی این است که از یک اسکراب با دانه های گرد استفاده کنید که پوست تان را خراش ندهد.

طریقه استفاده از اسکراب صورت

انواع اسکراب ها برای لایه برداری پوست

اسکراب فیزیکی یک مکمل عالی برای لایه بردارهای شیمیایی مانند اسیدهای آلفا و بتا هیدروکسی است. اسیدهای لایه بردار به شل شدن سلول‌های مرده کمک می‌کنند تا از سطح پوست جدا شوند، در حالی که اسکراب‌ها به برداشت فیزیکی سلول‌های شل شده و منقضی شده پوست کمک می‌کنند تا پوست فوراً روشن‌تر شود.

فقط مطمئن شوید که هر دو اسکراب را در یک روز استفاده نکنید! من دوست دارم از اسکراب روی گردن نیز استفاده کنم تا سلول های مرده پوست در این ناحیه را از بین ببرم. برای این کار، از یک اسکراب صورت به اندازه یک سکه استفاده کنید.

خانم “رولو” متخصص زیبایی و مراقبت از پوست افراد مشهور دنیا

 

کپی برداری از مطالب سایت بدون لینک به مطالب سایت ممنوع است و پیگرد قانونی دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسترسی سریع به محتوا