ویژگی های یک آرایشگر موفق زنانه و آموزش آرایشگری زنانه

ویژگی های یک آرایشگر موفق زنانه

ویژگی های یک آرایشگر موفق زنانه
۳ (۶۰%) ۳ امتیاز خواننده گان [ به این مطلب امتیاز دهید ]

آرایشگری زنانه، دارای زمینه های شغلی متنوع است ، به طوریکه هر کسی می تواند به آن ورود پیدا کند.

اگر شما به خوبی از همه گزینه ها و انتخاب های خود آگاهی داشته باشید، وقتی یک مسیر مشخص را برای شغل آرایشگری خویش انتخاب می کنید، باز هم دچار سردرگمی می شوید. مسیر موفقیت، برای هر فرد متفاوت است. با این حال، بدون توجه به هدف نهایی، اگر به دنبال موفقیت در این راه هستید، باید از خصوصیات مشخصی برخوردار باشید.

راهکارهای جذب مشتری در ارایشگاه زنانه

خصوصیات شغلی

خصوصیاتی وجود دارند که باید آن را یاد بگیرید و در طول مسیر آموزش و کسب تجربه، آنها را در خود بپرورانید. آرایشگری صنعتی رو به رشد و سریع است و فرصت های متعددی را پیش روی همه آرایشگران قرار می دهد. ممکن است شما آرزو داشته باشید که به یک آرایشگر موفق تبدیل شوید و در این حوزه تاثیرگذاری بالایی داشته باشید. ممکن است هدف شما، داشتن سالن زیبایی باشد. ممکن است بخواهید آرایشگر سینمایی یا شخصیت های شناخته شده شوید. در هر صورت، برای موفقیت نیازمند خصوصیاتی هستید.

شناخت پوست مشتری در آرایشگری زنانه

در مسیر موفقیت، با افراد مختلف با رنگ پوست های متفاوت، مواجه خواهید بود. نکته مهمی که وجود دارد، آگاهی آرایشگر از چگونگی کار با این تفاوت های فردی است. مدل ها، بازیگران و مشتری های مختلف، رنگ پوست های متفاوت و ویژگی های منحصر به فردی دارند که باید بدانید چگونه بر آنها تمرکز نمایید و کار کنید.

لکه های پوستی، عدم یکپارچگی رنگ پوست و پیری طبیعی، تنها چند مورد از چیزهایی هستند که هنگام دسته بندی تفاوت های پوستی، باید به آنها توجه نمایید. این صنعت، تعاریف زیبایی خارج از هنجار متعددی را شامل می شود. یافتن زیبایی در رنگ ها و ویژگی های مختلف صورت ، برای ارائه خدمات تخصصی آرایشگری از سوی شما، امری جدایی ناپذیر در این حرفه است.

انواع پوست در آرایشگری

آگاهی از نظریه رنگ و مثلثات رنگ ها

آرایشگری زنانه هم همانند حوزه مد، هماهنگی رنگها در آرایش و زیبایی نیز حائز اهمیت است. شما به عنوان یک آرایشگر باید از انطباق رنگ ها آگاهی داشته باشید، باید بدانید که کدام رنگ ها در تضاد با یکدیگر هستند و وقتی رنگ های مختلف با یکدیگر ترکیب می شوند، چه اتفاقی می افتد.

ارتباط شما با رنگ نیز به نوع محصولاتی که از آنها استفاده می کنید، بستگی دارد. برخی محصولات از منابع رنگی متفاوت استفاده می کنند که تاثیرات متفاوتی بر جای می گذارند. به علاوه محصولات آرایش و زیبایی ، سطوح اشباع رنگی متفاوتی دارند، این بدان معناست که حتی اگر دو محصول متفاوت از نوع مشابهی از لحاظ رنگ استفاده کنند، ممکن است مقدار آن رنگدانه در دو محصول متفاوت باشد.

مثلثات رنگ در آرایشگری زنانههمچنین، باید از انطباق برخی از انواع رنگهای پودرهای آرایشی با لباس های مختلف، آگاهی داشته باشید. قرار گرفتن در مقابل سایه یا نور ، نقش مهمی در چگونگی تشخیص رنگ توسط چشم دارند، در نتیجه، آگاهی از محو کردن و سایه انداختن در آرایش صورت و بدن، حائز اهمیت است.

دانش کافی پیرامون محصولات زیبایی

دانش شما در مورد محصولات زیبایی مورد استفاده، نباید منحصر به رنگ و جنس آنها محدود شود. اگر در حال برنامه ریزی برای مواجهه شدن با حجم بالایی از مشتریها و یا تعداد معدودی از مراجعان خاص هستید، یا به دنبال یافتن شغلی در حوزه محصولات زیبایی هستید، باید بتوانید به سوالاتی که افراد در مورد محصولات مورد استفاده یا پیشنهادی شما می پرسند، پاسخ دهید.

هیچکس از شما انتظار ندارد که همه چیز را در مورد محصولات مورد استفاده بدانید. با این حال، سوالاتی هستند که شما باید از خود بپرسید.

برخی از این سوالات، عبارتند از:

– آیا محصولاتی که استفاده می کنید یا توصیه می نمایید، حاوی مواد شیمیایی مضر هستند؟

– محصولی که خریداری می کنید یا تبلیغ می نمایید، تا چه اندازه شناخته شده است؟

– آیا تاکنون، نشان تجاری محصول معرفی شده ، با بدنامی و بی کیفیتی مواجه بوده است؟

– آیا در محصولات مورد استفاده شما، مواد شیمیایی وجود دارد که برای پوست های حساس، تحریک کننده باشد و ایجاد التهاب کند؟

این توقع که شما هر محصول را به طور کامل مورد بررسی قرار دهید، توقع نابه جایی است. با این حال، این وظیفه شماست که به مراجعان خود این اطمینان را دهید که محصولات مورد استفاده و پیشنهادی، تایید شده و بدون ضرر هستند.

داشتن اطلاعات پایه پیرامون قیمت عادلانه خدمات

نیازی نیست که یک آرایشگر، یک کاسب حرفه ای باشد، اما این بدان معنا نیست که تجارب پایه ای کسب و کار را نشناسد. اگر شما در صدد هستید که به یک آرایشگر مستقل حرفه ای تبدیل شوید و یک آرایشگاه برای خود داشته باشید ، این نکته حائز اهمیت خواهد بود. معمولا این آرایشگاه ها و اتحادیه ها هستند که قیمت را برای خدمات شما تعیین می کنند، اما اگر شما یک آرایشگر حرفه ای مستقل باشید، خودتان تعیین کننده قیمت خدمات آرایشگری خود خواهید بود.

توانایی تعیین قیمت عادلانه خدمات، ویژگی مهمی است که به تداوم حرفه شما کمک خواهد کرد. به علاوه اینکار کمک خواهد کرد که مشتری احساس نکند سر او کلاه رفته یا هزینه زیادی را پرداخت نموده است و شما نیز این احساس را نخواهید داشت که کار سختی را با هزینه پایینی انجام داده اید. با این حال، تخمین قیمت خدمات می تواند سخت تر از آنچه فکر می کنید باشد.

قیمت گذاری رقابتی

توجه به اینکه فرد دیگری چه قیمتی را برای خدمت مشابه تعیین کرده است، همیشه آنقدر که فکر می کنید، مفید نیست و فایده ای ندارد. ممکن است تفاوت هایی در سطح تجربه، طیف خدمات، تخصص ها و محل انجام کار وجود داشته باشد که معیار قیمت گذاری آرایشگران را متفاوت سازد. اینکه مستقل کار می کنید و ارزش کار خود را می دانید و بسته به آن، قیمت گذاری می کنید یا برای یک آرایشگاه کار می کنید، نقش تعیین کننده ای در موفقیت شما خواهد داشت.

فهم رویکردهای صنعت

حتی بعد از تکمیل برنامه های آموزشی و دریافت گواهینامه های آرایشگری زنانه ، کماکان نیازمند آن هستید که از رشد و تغییر در صنعت آرایشگری، آگاهی داشته باشید. بدیهی است که تکنیک ها، محصولات، روش ها و رویکردهای جدید با سرعتی باور نکردنی وارد بازار می شوند. هر چه بیشتر پیرامون آنچه در حوزه زیبایی اتفاق می افتد، آگاهی داشته باشید، طیف وسیعتری از خدمات را به مراجعین خود ارائه خواهید کرد. به علاوه این آگاهی به شما کمک خواهد کرد تا در صنعت آرایشگری، پیشتاز باشید و یک یا دو رویکرد را پیش روی خود قرار دهید. هرچه از حوزه های بیشتری در صنعت آرایشگری، آگاهی داشته باشید، خواهید توانست مشتریان ثابت خود را حفظ کنید و حتی مشتریان جدید را نیز جذب نمایید.

خصوصیات اجتماعی آرایشگران

بخش اعظم موفقیت شما، مرهون توانایی واقعی شماست. با این حال، سهم قابل توجهی از این موفقیت، مربوط به روابط اجتماعی شماست. چگونگی تعامل شما با مشتری ها و کارمندان ، ویژگی اجتماعی افراد است که برای دستیابی به شهرت اجتماعی و موفقیت دراز مدت، لازم و ضروری می باشد.

توانایی یادگیری از نقد و مدیریت در آرایشگری

حتی اگر یک آرایشگر زبده باشید، ممکن است خطاهایی نیز انجام دهید. ممکن است توانایی برقراری ارتباط بسیار خوبی داشته باشید، ولی گه گاهی در ایجاد ارتباط دچار خطا شوید. با وجود بروز چنین رویدادهایی، آنچه حائز اهمیت است، مدیریت تخصصی و همراه با فهم آنهاست.

اشتباه همیشه اتفاق می افتد، و این شما هستید که باید مسئله را مورد توجه قرار دهید، مسئولیت آن را به عهده گیرید و راه حلی برای آن ارائه کنید. اینکه اجازه دهید دیگران با شما رفتار نادرستی داشته باشند یا برای کارهایی که شما مسئول آن نیستید، شما را سرزنش نمایند، کار درستی نیست. نکته مهم آن است که وقتی کارها طبق انتظار شما پیش نمی روند، باید خود را مورد ارزیابی مجدد قرار دهید و بار دیگر تلاش کنید. این نوع باور متعاونانه، یکی از ویژگی هایی است که به کسب تجربه مورد نیاز برای موفقیت نهایی، کمک می نماید.

مدیریت در ارایشگری زنانه

حساسیت نسبت به حس ناامنی

چیزهای زیادی وجود دارند که سبب می شوند مشتری نسبت به ظاهر خود احساس نا امنی کند. دلایلی که سبب می شود، افراد با استناد به آنها ظاهر خود را دوست داشته باشند یا نسبت به آن حس خوبی نداشته باشند، بسیار متنوع است. عزت نفس پایین یکی از این دلایل است. بعضی افراد نسبت به جوش های صورت شان یا موهایشان عزت نفس پایینی دارند. راهی برای پیش بینی ابعادی که فرد را نسبت به ظاهر خویش حساس می سازد، وجود ندارد، در نتیجه کاری که شما باید انجام دهید، گوش دادن به حرف های مشتری است.

همدلی با مشتری

وقتی مشتری در مورد خود سخن می گوید، خوب گوش دهید و ببینید چگونه خود را توصیف می کند. اگر بعد از مکالمات ابتدایی، حس می کنید هنوز به ابعاد وجودی وی پی نبرده اید، می توانید در وقت مناسب، سوالاتی را از او بپرسید. دو ویژگی حساسیت و همدلی به معنی تفاوت میان اعتماد به نفس مشتری و خجالت های وی باشد. تلاش برای حساس بودن و توجه به این موارد، بسیار حائز اهمیت است.

آرایشگری باید نوآوری و خلاقیت داشته باشد.

علاقه و اشتیاق واقعی به شغل مورد علاقه می تواند به دیگران نیز سرایت کند. اگر نسبت به شغل آرایشگری خود، اشتیاق واقعی داشته باشید، افراد را تحت تاثیر قرار داده و آنها را جذب می کنید. عشق شما به کارتان، توجه به جزئیات را همراه خود می آورد. ترغیب کردن و قدرت انتخاب دادن به دیگران طی انجام کار، طیف وسیعتری از مشتری ها را به حرفه شما جذب خواهد کرد و ارتباط عمیقتری میان شما و مشتریانتان به وجود خواهد آورد. این بدان معناست که اشتیاق نسبت به کار، امری ضروری است که باید در اولویت امور قرار گیرد، به طوریکه این شور و اشتیاق از شناخت محصولات و تکنیک های آرایشی جدید نیز مهمتر است.

برانگیختن نوآوری در آرایشگری زنانه

آرایشگران زنانه باید با بازبینی تجربیات و یادگیری های خود که یک آرایشگر را در زمینه شغل ش به وجد می آورند، نوآوری و خلاقیت (ایده های نو) را در خود تقویت نمایند. اینکار نه تنها به شما کمک می کند تا در شغل خود باقی بمانید، بلکه به شما یادآوری می کند که چرا حرفه آرایشگری را انتخاب کرده اید. اگر از شغل خود رنج ببرید، نمی توانید نیازهای مشتریان خود را برطرف کنید. مراجعین و مشتریان شما نباید حس کنند که شما از کار کردن یا تعامل با آنها ، وحشت دارید و علاقه تان نسبت به آرایشگری کم شده است. به همین دلیل است که باید زمان و مکانی را به خود اختصاص دهید تا بخش هایی از آرایشگری که بیشتر به آن علاقه دارید را کشف و پیدا کنید.

میزان آموزش آرایشگری و زمانی که صرف آن کرده اید، کاملا به خود شما بستگی دارد. با در دست داشتن این ابزارها، محدودیتی پیش روی شما نخواهد بود.

آیا تمایل دارید بیشتر بیاموزید؟

آیا علاقه ای به یادگیری ویژگی های مورد نیاز آرایشگر موفق، دارید؟ آیا نیازی به ارتقای مدارک آرایشگری خود می بینید؟ آموزشگاه های ارایشگری زنانه، وقت خود را به تقویت اصول و استعداد هنرجویان آرایشگری اختصاص می دهند و برای اینکار از آموزش تجربی تکنیک های پایه و پیشرفته بهره می گیرند  طی این دوره ها، چگونگی کوتاه کردن مو، رنگ کردن و فرم دادن به مو ، اصول مانیکور و پدیکور، گریم و میکاپ عروس و انجام تکنیک های مراقبت از پوست توسط اساتید با تجربه در یک آموزشگاه تخصصی به شما یاد داده خواهد شد. تعداد دانشجویان در کلاس کم است، بدین ترتیب اطمینان داشته باشید که آموزش های مورد نیاز با کیفیت خوب ارائه خواهد گردید و به هر دانشجو توجه ویژه خواهد شد. و بعد از یادگیری و آزمون ، دیپلم آرایشگری معتبر اعطا خواهد شد.

همین امروز با ما تماس بگیرید تا در مورد آرایشگری و آغاز شغل آرایشگری در صنعت زیبایی، اطلاعات بیشتری کسب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.