رشد سریع ناخن ها ، تقویت ناخن ها

مراقبت از ناخن و رشد سریع ناخن ها

داشتن ناخن های بلند، طبیعی، سالم آرزوی هر خانمی میباشد و برای رسیدن به این هدف مجموعه ای از مراقبت ها لازم میباشد. نکات ساده ما نشان می دهد که چگونه شما می توانید یک مجموعه زیبا از ناخن های طبیعی بلند و زیبایی داشته باشید.

ناخن های شما از ناحیه زیر کوتیکول شما به نام ماتریس تولید می شود.

وراثت و سلامتی شما ، میزان رشد ناخن ها را تعیین می کنند ، اما معمولاً ناخن ها در حدود ۰٫۱ میلی متر در روز رشد می کنند ، به این معنی که ممکن است برای احیای کامل ناخن یک انگشت حدود ۴ تا ۶ ماه طول بکشد. ناخن های سالم بدون پشته و شیار و صاف هستند.

ناخن ها در تابستان سریعتر از ماه های زمستان رشد می کنند ، ناخن های دست سریعتر از ناخن های پا رشد می کنند ، و ناخن های مردانه سریعتر از ناخن های خانم ها رشد می کنند ، بجز وقتی که یک زن باردار باشد در این صورت رشد ناخن سرعت بیشتری دارد .

حداکثر مدت معقول برای رشد ناخن های شما بستگی به فعالیت و سبک زندگی شما دارد.

نگهداری از ناخن های نوک تیز

از ناخن های خود به عنوان ابزار استفاده نکنید. به جای استفاده از ناخن های خود، از سایر لوازم دم دست یا قلم برای انجام کارهایی مانند شماره گیری تلفن استفاده کنید.

با ناخن های خود برای خراش دادن استفاده نکنید، و از باز کردن قوطی نوشابه با ناخن های خود خودداری کنید. مواد شوینده به طور غیر منتظره ای روی ناخن های شما شدیدا مضر میباشد و ممکن است باعث ایجاد شکافت و لایه لایه شدن صدف ناخن شود.

نگهداری از ناخن های بلند

ناخن های خود را گاز نگیرید و کوتیکول های خود را نکنید. به یاد داشته باشید که ناخن های شما به تدریج رشد می کنند ، بنابراین یک ناخن آسیب دیده برای مدت یک یا دو ماه علائم آسیب را نشان میدهد.

در صورتی که کوتیکول شما همراه با صفحه ناخن رشد کرده است، پس از قطع کوتیکول های اضافی، انگشتان خود را در آب گرم ماساژ داده و از یک نرم کننده کوتیکول استفاده کنید تا مجدداً کوتیکول های شما رشد کنند.

هر زمان که نیاز به استفاده از یک پاک کننده لاک ناخن دارید،از پاک کننده های مخصوص استفاده کنید که ناخن های شما را خشک نکنند.چون استفاده مکرر از استون ناخن ها را خشک میکنند .

آسیب ناخن ها در صورت عدم تغذیه نامناسب

عدم وجود پروتئین ، اسید فولیک و ویتامین C که باعث شل شدن ناخن ها می شوند.

خط های سفید به صورت جدا از هم در ناخن ها ناشی از کمبود پروتئین هستند.

مصرف کم ویتامین B12 منجر به خشکی بیش از حد ناخن ها ، انتهای بسیار گرد و خمیده و تیرگی ناخن ها می شود.

زینک (روی) ناکافی باعث ایجاد لکه های سفید روی ناخن ها می شود.

ناخن برای رشد به اندازه استاندارد به ۳ تا ۶ ماه زمان نیاز دارد  اگر در مراحل اولیه رشد ناخن های خود هستید، فقط از یک تقویت کننده و فرمول رشد در صدف ناخن خود استفاده کرده و هر روز آن را اعمال کنید.

رشد و تقویت سریع ناخن ها

۱-روغن زیتون

روغن زیتون داری ویتامین E میباشد . ویتامین E یکی از ویتامین های لازم ناخن میباشد با مالیدن روغن زیتون بر روی ناخن ها میتوانید ناخن هایتان را نرم و مرطوب نگه دارید . طریقه مصرف اینگونه میباشد که هر شب قبل از خوابیدن انگشتان یا ناخن های خود را با روغن زیتون ماساژ دهید و تا صبح بگذارید به حال خودش بماند .

۲-روغن نارگیل

روغن نارگیل از قدیم برای رشد و سالم بودن ناخن ها استفاده میشود. روغن نارگیل حاوی مواد مقوی و مهم میباشد که صدف ناخن را تقویت میکند و  در درمان عفونت های کوتیکول و قارچ ناخن مفید می باشد. همیشه هر شب ها قبل از خواب ناخن ها و دست ها را با روغن نارگیل ماساژ دهید.

 

۳٫ روغن بادام تلخ و شیرین

خاصیت رطوبت رسان آن، ناخن ها و کوتیکول های شما را سالم و مرطوب نگه می دارد. هم چنین ماساژ دادن آن ها با روغن بادام به بهبود گردش خون کمک می کند. بدین ترتیب به استفاده از خواص بادام برای حفظ سلامتی ناخن هایتان می توانید از درمان خانگی زیر استفاده کنید :

پیش از خواب شبانه، چند قطره روغن بادام روی ناخن هایتان بریزید و آن را ماساژ دهید.
پیش از خوابیدن، دستکش نخی بپوشید.
صبح روز بعد، ناخن هایتان را با آب گرم بشویید.
می توانید از این درمان زیبایی ناخن ها هر روز به مدت دو هفته استفاده کنید.

۴٫ وازلین

وازلین را به عنوان مرطوب‌کننده برای ناخن استفاده کنيد براي آنکه به اندازه کافي ناخن‌هايتان رطوبت داشته باشد کافي است آنها را با کمي وازلين هر شب قبل از خواب چرب کنيد. بهتر است در کيف خود هميشه مقداري کرم به همراه داشته باشيد تا در صورت لزوم بتوانيد ناخن‌هايتان را چرب کنيد. وازلین می تواند باعث تقویت ناخن های دست و پا شده و ناخن های شما را سفت و محکم کند.

۵٫ آب پرتقال

آب پرتقال یکی دیگر از مواد طبیعی که می تواند باعث تقویت و رشد سریع ناخن شود. آب پرتقال به دليل اين كه حاوي ويتامين C، پتاسيم و اسيد فوليك است، مي‌‌‌تواند در سلامت پوست، مو و ناخن تاثير بسزايي داشته باشد.  آب پرتقال دارای ویتامین C و اسید فولیک است که برای رشد ناخن ضروری هستند.

ناخن های خود را هر روز به مدت ۱۰ دقیقه در آب پرتقال تازه فرو کنید و سپس آنها را با آب گرم بشویید و کرم مرطوب کننده بر روی آن ها بمالید.

۶- سیر برای تقویت ناخن ها

ناخن ها به دلیل قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی تضعیف می شوند و سیر یک گزینه عالی و طبیعی برای کمک به سخت شدن آن ها ست اگر چه بوی بسیار تندی دارد ولی اثر تقویت آن روی ناخن ها ارزش امتحان کردن را دارد.

سیر ب تغذیه ناخن ها کمک می کند برای این کار پوست دو حبه سیر را گرفته و خرد کنیدو در یک کاسه آب بریزید و بعد از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه سیرها را از آب دراورده و انگشتانتان را حدود ۱۵ دقیقه یا بیشتر در آب قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسترسی سریع به محتوا